Innal7hamda lillah na7hmaduhu w nasta3eenuhu w nastaghfiruh, w na3uudzu billahi min syuroori anfusina w min sayyi2aati a3maalina, man-yahdihillaahu fa laa mudhillalah, w man-yudhlil fa laa haadia lah, asyhadu an-laa ilaaha illallahu wa7dahu laa syareeka lah w asyhadu anna mu7hammadan 3abduhu w rasooluh, amma ba3d.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang,Segala puji bagi ALLAH, kami memuji-Nya & kami memohon pertolongan drp-Nya & kami memohon keampunan drp-Nya.

Dan kami berlindung kpd Allah drp keburukan diri kami n dari keburukan perbuatan kami.Sesiapa yg diberi petunjuk oleh Allah maka tiadalah kesesatan baginya,n siapa yg disesatkan oleh Allah maka tiadalah petunjuk baginya.Aku bersaksi bahawa tiada ILAH selain ALLAH yg Maha Esa, tiada sekutu bagi-Nya dan aku bersaksi bahawa Muhammad adalah hamba-Nya dan rasul-Nya.

Wednesday, August 18, 2010

~Ahlan wa Sahlan ya Ramadhan~

Seronoknya hati tak terkira..
bile ramadhan menjelma...
(walaupun hari ni dah ramadhan yang ke 8)
Nak tau kenapa????
???
sebab....
........
di bulan ramadhan je kite dpt 'solat terawih ' ramai2
di bulan ramadhan je kita dpt jumpe malam yang paling barakah
malam ape tu???
malam lailatul qadar....
lagi!!
di bulan ramadhan je Allah bukakan pintu SYURGA dan menutup 'pintu neraka'
ruginya kalau kita tak merebut lagi pada tahun nie...
dan lagi....
pada bulan ramadhanlah terasa hati betul2 bersemangat utk bermujahadah
(mungkin orang lain tak..tap saye 'ye')
jadi....
bulan ini sangat bermakna..
maka, jom berdoa..
"ya Allah, aku memohon daripada-Mu keredhaan-Mu dan syurga,
dan aku memohon perlindungan-Mu daripada kemurkaan-Mu
dan dari azab api neraka"
ameen...
(riwayat at-Tarmizi no.3513, Ibn Majah no.3850, Sahih at-tarmizi no.2789)
moga ramadhan kali ni lebih baik dari ramadhan sebelumnya
insya Allah
........
.....
....
...
..
.
(^_^)

No comments:

Post a Comment